Categories

RETURN AND EXCHANGE POLICY

-The return & exchange is subject to the following terms and conditions:

For Return & Exchange of product/s, Customer to visit any nearest branch in Sultanate of Oman, call us Helpline Number (24229800) or e-mail us at info@belltelme.com for assistance.

• For Return and Exchange, the product/s should be accompanied by the original Sales Invoice, If the customer does not have the original copy of the Invoice the customer can provide the Invoice/Order number, mobile number provided during the invoicing of the product.

• The product/s must be in unused and unopened condition, with all the original packaging material, accessories, manuals, registration cards, free of cost (FOC)/bundled product/s and promotional vouchers.

• The Return and Exchange are not applicable:
o If the packaging is incomplete or the product is damaged or scratched.
o If the product is opened and not defective.
o The device is having an activation/password lock, Find My iPhone (FMIP) Find My Mobile (FMM) or Find my Device (FMD) is activated, iCloud.
o If the VAT is refunded against the Invoice.
o If the packaging has minor soiling or is opened and the product is not defective, unused, with no visible scratches or marks observed on the product or the packaging; the product will be taken back with a Restocking Fee of a minimum of 30% or as applicable while making return or exchange.
• For Dead on arrival (DOA)/not functioning as per operational manual/falling short of declared product specifications will be exchanged, or returned:
o After it has been verified by the manufacturer’s authorized service center technician, as applicable.
o The process can take up to (four business days). Return/Exchange will be done only after the investigation/technical report.
o Customer to return complete box with all Accessories for availing the replacement for DOA, or the product will be repaired only under warranty terms & conditions.
• If the product returned, has any data or information stored in the memory or storage device, we will not be responsible for the transfer of such data or information to another product given to the customer as an exchange, or for the loss of any data or information still residing on the returned product.
• Product/s purchased through credit/debit card will be refunded ONLY to the same credit/debit card used for the transaction.
• Service, delivery, and installation charges are non-refundable once performed and acknowledged by the Customer.
• Customers requesting home delivery of the order purchase from the store must fill the delivery instructions form with the respective department providing the Original Invoice & copy of the customer Identification. we reserves the right to store customer products only for three (3) days from the date of the Invoice. Thereafter a rental fee* of (5%) per month will be charged to the customer over the value of the product.
• Customer to inspect product/s PRIOR to signing the Proof of Delivery (POD) document and before the delivery agent’s departure. Any product/s delivered, signed and/or accepted and subsequently reported damaged or broken such claims will not qualify for return & exchange or Warranty Terms and conditions.
• For online orders by website or WhatsApp , the customer to verify the correct product, prices, delivery address, payment method, etc. while placing the order to avoid errors and shipping delays.
• Store Management will act as per the above policies and Store Management’s decision will be treated as a final decision.

  • Erin Wilson

    Chief Executive Officer (CEO)


-شروط وسياسة الإسترجاع والاستبدال التالية:
لاسترجاع واستبدال المنتجات، يجب على العميل زيارة أقرب فرع في سلطنة عمان أو الاتصال بخط المساعدة الخاص (24229800) ، أو مراسلتنا عبر البريد الإلكتروني علىinfo@belltelme.com

• يجب أن يكون المنتج / المنتجات مصحوبةً بفاتورة الشراء الأصلية ، رقم الهاتف ، رقم الطلب أو بكافة طرق الأثبات للإسترجاع والاستبدال.
• يجب أن يكون المنتج / المنتجات غير مفتوحة وفي حالة غير مستخدمة، مع جميع مواد التعبئة والتغليف الأصلية ,الملحقات والدليل الخاص بالمنتج وبطاقات الضمان والهدايا (FOC) المنتج / المنتجات المجمعة والقسائم الترويجية.
• لا تنطبق سياسة الإسترجاع والاستبدال للسلع السليمة الخالية من اية عيوب أو في الحالآت التالية:
• إذا كانت طريقة التعبئة والتغليف غير مكتملة أو إذا تعرض المنتج للتلف أو الخدش.
• اذا كان المنتج مفتوح ولا يوجد به عطل.
• اذا كان الجهاز يحتوي على كلمة مرور/ تفعيل، مثل خدمة العثور على جهازي أو تلفوني وخدمة اعثر علي My I phone أو ايكلاودICloud..
• إذا كانت العبوة بها عيب خفيف أو تم فتحها ولم يكن المنتج به عيب أو لم يكن مستخدماً ولا يوجد به خدوش أو علامات ظاهرة على العبوة ؛ فسيتم إسترجاع المنتج مقابل رسوم إعادة تخزين لا تقل عن 30٪ أو حسب الاقتضاء أثناء الإسترجاع أو الاستبدال.
• بالنسبة إلى المنتج المعيب خلال (15) يوم من تاريخ الشراء (DOA) / لا يعمل وفقًا لدليل التشغيل / اواقل من المعلن في مواصفات المنتج المعلنة سيتم الاسترجاع او الاستبدال بناء على الشروط التالية:
• بعد أن يتم التحقق من قبل موظفينا أو فني مركز الخدمة المعتمد من الشركة المصنعة، حسب الاقتضاء.
• يتم الإسترجاع / الاستبدال فقط بعد التحقق ( التقرير الفني). يمكن أن تستغرق العملية ما يصل إلى (4) أيام عمل.
• يجب ارجاع المنتج مع المغلف والملحقات كافة وبحالة سليمة للأستفادة من مدة السماح للأستبدال خلال 15 يوم ، وان لم يتوفر يتم اصلاح المنتج فقط وفق شروط وأحكام الضمان.
• إذا تم إسترجاع او استبدال المنتج المعيب ، وكان يحتوي على أي بيانات أو معلومات مخزنة في الذاكرة أو جهاز التخزين ، فنحن غير مسؤولين عن نقل هذه البيانات أو المعلومات إلى منتج آخر يُمنح للعميل في صورة استبدال ، أو عن فقدان أي من البيانات أو المعلومات التي تزال موجوده في المنتج المرتجع
• اذا تم استرجاع المنتجات المشتراة سيتم استرجاع قيمتها وفقا لطريقه الدفع المسبق عند الشراء .
• رسوم الخدمة والتسليم غير قابلة للاسترداد بمجرد إجرائها وإقرارها من قبل العميل.
• يجب على المستهلك استلام المنتجات التي تم شراءها في غضون (3) أيام من تاريخ فاتورة الشراء مالم يكن هناك اتفاق كتابي على زيادة المدة وفي حال التأخير عن مدة الاستلام سيتم احتساب رسم تأجير بواقع(5%) شهريا من قيمة فاتورة الشراء ، وفي حال انقضاء المدة سيتم اللجوء الى الجهات القضائية المختصة.
• على المستهلك فحص المنتج قبل التوقيع على مستند إثبات التسليم (POD) وقبل مغادرة فريق التوصيل. أي منتج يتم تسليمه / يتم التوقيع على استلامه /أو قبوله والإبلاغ عنها لاحقًا بأنها تالفة أو مكسورة، فلن تكون مؤهلة للإسترجاع والاستبدال أو شروط وأحكام الضمان.

– على المستهلك عند تقدمة لشراء منتجات أو أجهزة عن طريق موقع الالكتروني للشركة (أونلاين) او عن طريق الواتساب القيام بالتدقيق في الطلب من المنتج والسعر وطريقه التوصيل وطريقة الدفع قبل طلبة ودفع قيمتة تفاديا لوقوع خطأ أو تأخير.
• ستعمل إدارة المتجر وفقًا للسياسات المذكورة أعلاه وسيتم التعامل مع قرار إدارة المتجر كقرار نهائي.